Här finns mina läsmål för i år, samt de böcker jag läst. Sidan uppdateras ständigt med nya böcker och status på de olika mål jag satt upp!
Förra året: https://lexiekon.blogspot.se/p/lasmal-2017.html
Årssammanfattning: https://lexiekon.blogspot.com/2019/01/mitt-lasar-2018.html
Kvarstående mål:
• Serier jag vill avsluta:
(2/3) ”Me before you” av Jojo Moyes
(3/4) ”Razorland-trilogin” av Ann Aguirre
✓”Grisha-trilogin” av Leigh Bardugo
✓”The Mortal Instruments” av Cassandra Clare
✓”Harry Potter” av J. K. Rowling
✓”Fallen ängel” av Becca Fitzpatrick
(3/4) ”The lunar chronicles” av Marissa Meyer
(2/4) ”En mördares anteckningar” av Anne Cassidy
✓”Lynburn Legacy-trilogin” av Sarah Rees Brennan
(2/3) ”Den femte vågen” av Rick Yancey
Status: 5/10
Läsmål 2018:
Status: 93/70 UPPNÅTT!
• Läsa 22 000 sidor
Status: 27671/22000 UPPNÅTT!
Uppdateras i början av varje månad.
Lästa böcker:
Januari:
”Väntarna” av Cannie Möller
”Drakviskaren” av Lovisa Wistrand
”Karta för förälskade och andra vilsna” av Johanna Lindbäck
”Hippiespåret” av Fredrik Sandberg
”Vakuum” av Mia Öström
”Flora Banks förlorade minne” av Emily Barr
”De ursprungliga” av Cecilia Larsson Kostenius
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/02/last-i-januari.html
Februari:
”Fandom” av Anna Day
”Caraval” av Stephanie Garber
”Jag är Fiona som dödar” av Urban Johansson
”Hotet” av Mats Söderlund
”En rumpa att dö för” av Nina E. Grøntvedt
”Till alla killar jag har gillat” av Jenny Han
”Andekrigare” av Jerel Law
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/03/last-i-februari.html
Mars:
”Kronprinsessan” av Kiera Cass
”Hata Gustavsberg” av Agnes Lindström
”Mina smala axlars längtan" av Maria Frensborg
”Vi som överlevde” av Michael Bornstein & Debbie Holinstat Bornstein
”Fejk” av E. Lockhart
”Livet blir aldrig som man tänkt” av Anethe Bergendahl
”Pojken under bron" av Katarina Wennstam
”Kungens fånge” av Victoria Aveyard
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/04/last-i-mars.html
April:
”Bortom portalen 2” av Jenny Green, m. fl.
”Himlen måste sakna en ängel” av Linn Maria Wågberg
”Ett hov av taggar och rosor” av Sarah J. Maas
”På andra sidan reglerna” av Emma Granholm
”Eldens arvtagare” av Sarah J. Maas
”Dagen du förstörde allt” av Linnea Dahlgren
”När mänskligheten var ett misslyckat hajbett från att bli svensk” av Kari Melander
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/05/last-i-april.html
Maj:
”Låt det som varit vila” av Marianne Cedervall
”P.S. I still love you” av Jenny Han
”Skapelsens krona” av Jonas Söderberg
”Metamorfos: Demonens blod” av Thomas Heed
”Gudarnas skymning” av Cecilia Larsson Kostenius
”Kärlek, hat och andra filter” av Samira Ahmed
”Själen” av Petrus Dahlin
”Children of blood and bone: Solstenen” av Tomi Adeyemi
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/06/last-i-maj.html
Juni:
”Jag ska rädda er alla” av Émilie Fréche
”I sparvens klor - Del 1” av Karin Söderlund Leifler
”I sparvens klor - Del 2” av Karin Söderlund Leifler
”Lysande blå” av Emelie Beijer
”Hatar alla utom dig” av Allison Raskin & Gaby Dunn
”Inuti huvudet är jag kul” av Lisa Bjärbo
”Sista brevet från din älskade” av Jojo Moyes
”Noras val” av Becca Fitzpatrick
”Änglarnas kamp” av Becca Fitzpatrick
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/07/last-i-juni.html
Juli:
”Sov du lilla videung” av Cilla & Rolf Börjlind
”Livsblod” av Gena Showalter
”Eliza och hennes monster” av Francesca Zappia
”Livet i en skokartong” av Liv Marit Wiberg
”Under odjurspälsen” av Klara Krantz
”Love, Simon” av Becky Albertalli
”Freak” av Karina Berg Johansson
”En gång för alla” av Sarah Dessen
”#Walkwithme” av Katarina Wilk
”Demonviskaren” av Lovisa Wistrand
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/08/last-i-juli.html
Augusti:
”Midsommarmorden” av Magnus Nordin
”Finns det björkar i Sarajevo?” av Christina Lindström
”Always and Forever, Lara Jean” av Jenny Han
”Kvinnan på tåget” av Paula Hawkins
”Av gudarna märkta” av Snezana Lindskog
”Björnen sover inte” av Monica Grönlund
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/09/last-i-augusti.html
September:
”Tvåhjärtat” av Marija Fischer Odén
”Karne - Skriet från Häxberget” av Kristina Suomela Björklund
”Warcross” av Marie Lu
”Kapten Sverige” av Kim Fredlin
”Luna Olympia” av Ulrika Fjellborg
”The Catcher in the Rye” av J.D. Salinger
”Chloe Snow: Mitt trassliga andra år” av Emma Chastain
”Har du ingen humor?” av Katarina Wennstam
”Tidsboken” av Mia Zetterlund
”Frosten” av Petrus Dahlin
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/10/last-i-september.html
Oktober:
”Moder Justitia” av Ida Eklöf
”Bränd” av Axel Schylström
”Bakom väggens dörrar” av Kristina Suomela Björklund
”Ord i djupaste blått” av Cath Crowley
”Drottningen” av Kiera Cass'
”Ödets timme” av Veronica Roth
”Göteborg Rouge” av Håkan Tendell
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/11/last-i-oktober.html
November:
”Kampen” av Mats Söderlund
”Xirianas gåta” av Joseph A. Davis
”Mantor” av Karolina Bjällerstedt Mickos
”Fördelen med olycklig kärlek” av Becky Albertalli
”Innan ni tog oss” av Lisa Wingate
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/12/last-i-november.html
December:
”Dödlig konsekvens” av Carina Drätting
”Slutet” av Mats Strandberg
”En julsaga” av Charles Dickens
”Berättelsen om Sverige” av Patrik Lundberg
”Bli hjärnsmart” av Johan Rapp
”Azoria - Återkomsten” av Kristina Suomela Björklund
”The Picture of Dorian Gray” av Oscar Wilde
”Doften av ett hem” av Bonnie-Sue Hitchcock
”Sanningen om Ester Gråbergs försvinnande” av Moa Eriksson Sandberg
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/01/last-i-december.html
Förra året: https://lexiekon.blogspot.se/p/lasmal-2017.html
Årssammanfattning: https://lexiekon.blogspot.com/2019/01/mitt-lasar-2018.html
Kvarstående mål:
• Serier jag vill avsluta:
(2/3) ”Me before you” av Jojo Moyes
(3/4) ”Razorland-trilogin” av Ann Aguirre
✓”Grisha-trilogin” av Leigh Bardugo
✓”The Mortal Instruments” av Cassandra Clare
✓”Harry Potter” av J. K. Rowling
✓”Fallen ängel” av Becca Fitzpatrick
(3/4) ”The lunar chronicles” av Marissa Meyer
(2/4) ”En mördares anteckningar” av Anne Cassidy
✓”Lynburn Legacy-trilogin” av Sarah Rees Brennan
(2/3) ”Den femte vågen” av Rick Yancey
Status: 5/10
Läsmål 2018:
• Läsa för att det är kul, utan att känna press
• Läsa 70 böckerStatus: 93/70 UPPNÅTT!
• Läsa 22 000 sidor
Status: 27671/22000 UPPNÅTT!
Uppdateras i början av varje månad.
Lästa böcker:
Januari:
”Väntarna” av Cannie Möller
”Drakviskaren” av Lovisa Wistrand
”Karta för förälskade och andra vilsna” av Johanna Lindbäck
”Hippiespåret” av Fredrik Sandberg
”Vakuum” av Mia Öström
”Flora Banks förlorade minne” av Emily Barr
”De ursprungliga” av Cecilia Larsson Kostenius
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/02/last-i-januari.html
Februari:
”Fandom” av Anna Day
”Caraval” av Stephanie Garber
”Jag är Fiona som dödar” av Urban Johansson
”Hotet” av Mats Söderlund
”En rumpa att dö för” av Nina E. Grøntvedt
”Till alla killar jag har gillat” av Jenny Han
”Andekrigare” av Jerel Law
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/03/last-i-februari.html
Mars:
”Kronprinsessan” av Kiera Cass
”Hata Gustavsberg” av Agnes Lindström
”Mina smala axlars längtan" av Maria Frensborg
”Vi som överlevde” av Michael Bornstein & Debbie Holinstat Bornstein
”Fejk” av E. Lockhart
”Livet blir aldrig som man tänkt” av Anethe Bergendahl
”Pojken under bron" av Katarina Wennstam
”Kungens fånge” av Victoria Aveyard
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/04/last-i-mars.html
April:
”Bortom portalen 2” av Jenny Green, m. fl.
”Himlen måste sakna en ängel” av Linn Maria Wågberg
”Ett hov av taggar och rosor” av Sarah J. Maas
”På andra sidan reglerna” av Emma Granholm
”Eldens arvtagare” av Sarah J. Maas
”Dagen du förstörde allt” av Linnea Dahlgren
”När mänskligheten var ett misslyckat hajbett från att bli svensk” av Kari Melander
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.se/2018/05/last-i-april.html
Maj:
”Låt det som varit vila” av Marianne Cedervall
”P.S. I still love you” av Jenny Han
”Skapelsens krona” av Jonas Söderberg
”Metamorfos: Demonens blod” av Thomas Heed
”Gudarnas skymning” av Cecilia Larsson Kostenius
”Kärlek, hat och andra filter” av Samira Ahmed
”Själen” av Petrus Dahlin
”Children of blood and bone: Solstenen” av Tomi Adeyemi
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/06/last-i-maj.html
Juni:
”Jag ska rädda er alla” av Émilie Fréche
”I sparvens klor - Del 1” av Karin Söderlund Leifler
”I sparvens klor - Del 2” av Karin Söderlund Leifler
”Lysande blå” av Emelie Beijer
”Hatar alla utom dig” av Allison Raskin & Gaby Dunn
”Inuti huvudet är jag kul” av Lisa Bjärbo
”Sista brevet från din älskade” av Jojo Moyes
”Noras val” av Becca Fitzpatrick
”Änglarnas kamp” av Becca Fitzpatrick
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/07/last-i-juni.html
Juli:
”Sov du lilla videung” av Cilla & Rolf Börjlind
”Livsblod” av Gena Showalter
”Eliza och hennes monster” av Francesca Zappia
”Livet i en skokartong” av Liv Marit Wiberg
”Under odjurspälsen” av Klara Krantz
”Love, Simon” av Becky Albertalli
”Freak” av Karina Berg Johansson
”En gång för alla” av Sarah Dessen
”#Walkwithme” av Katarina Wilk
”Demonviskaren” av Lovisa Wistrand
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/08/last-i-juli.html
Augusti:
”Midsommarmorden” av Magnus Nordin
”Finns det björkar i Sarajevo?” av Christina Lindström
”Always and Forever, Lara Jean” av Jenny Han
”Kvinnan på tåget” av Paula Hawkins
”Av gudarna märkta” av Snezana Lindskog
”Björnen sover inte” av Monica Grönlund
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/09/last-i-augusti.html
September:
”Tvåhjärtat” av Marija Fischer Odén
”Karne - Skriet från Häxberget” av Kristina Suomela Björklund
”Warcross” av Marie Lu
”Kapten Sverige” av Kim Fredlin
”Luna Olympia” av Ulrika Fjellborg
”The Catcher in the Rye” av J.D. Salinger
”Chloe Snow: Mitt trassliga andra år” av Emma Chastain
”Har du ingen humor?” av Katarina Wennstam
”Tidsboken” av Mia Zetterlund
”Frosten” av Petrus Dahlin
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/10/last-i-september.html
Oktober:
”Moder Justitia” av Ida Eklöf
”Bränd” av Axel Schylström
”Bakom väggens dörrar” av Kristina Suomela Björklund
”Ord i djupaste blått” av Cath Crowley
”Drottningen” av Kiera Cass'
”Ödets timme” av Veronica Roth
”Göteborg Rouge” av Håkan Tendell
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/11/last-i-oktober.html
November:
”Kampen” av Mats Söderlund
”Xirianas gåta” av Joseph A. Davis
”Mantor” av Karolina Bjällerstedt Mickos
”Fördelen med olycklig kärlek” av Becky Albertalli
”Innan ni tog oss” av Lisa Wingate
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2018/12/last-i-november.html
December:
”Dödlig konsekvens” av Carina Drätting
”Slutet” av Mats Strandberg
”En julsaga” av Charles Dickens
”Berättelsen om Sverige” av Patrik Lundberg
”Bli hjärnsmart” av Johan Rapp
”Azoria - Återkomsten” av Kristina Suomela Björklund
”The Picture of Dorian Gray” av Oscar Wilde
”Doften av ett hem” av Bonnie-Sue Hitchcock
”Sanningen om Ester Gråbergs försvinnande” av Moa Eriksson Sandberg
Läsrapport: https://lexiekon.blogspot.com/2019/01/last-i-december.html
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)