fredag 26 maj 2017

Junis bokutgivning

Det var på tok för längesedan jag skrev ett sådant här inlägg! Jag har helt enkelt inte haft tid, och det har gjort att jag själv missat massvis med spännande böcker. Så därför var jag nu tvungen att ta ta tag i det, och här kommer därför ett urval av junis bokutgivning. 

1 juni:
"Den förflyttade" av Hanna Christenson
Alltså, jag förstår egentligen inte riktigt vad det här ska vara för typ av bok. Men den låter ändå riktigt spännande och speciell, så den ska jag läsa! Svensk författare också - och det gillar vi ju!

"Idag är allt" av Nicola Yoon
Jag har skrivit om den förut, men det tål att göras igen. En ny bok av Yoon kan ju knappast bli fel, för hennes förra var ju sockersöt och underbar och kändes så äkta. Verkar som att den här kan få med intressanta perspektiv på aktuella saker. Kommer nog bli riktigt bra!

8 juni:
"Du känner mig så väl" av Nina Lacour & David Levithan
Två skickliga författare går ihop och skriver en bok - kan det bli annat än bra? Dessutom bara älskar jag omslaget! Och huvudrelationen verkar vara vänskap och inte kärlek, vilket känns fräscht och konstigt nog lite unikt... 

12 juni:
"Väntar tills natten kommer" av Christoffer Holst
Det här kan bli en sådan där bok som jag inte läser, för att den känns lite sådär. Eller så blir det en bra mellanbok. Och skräck på sommaren är ju nästan obligatoriskt, och här verkar det finnas gott om den varan. Så vi får väl se vad som händer...

"I paradisets källare" av Julia Hansen
Det här är nog en bok i samma kategori som den förra: Vill läsa, men inte så mycket, så kanske inte ändå... Men den verkar viktig med ett starkt budskap och något jag aldrig tidigare läst om, så kanske!

16 juni:
"Midnattsstjärnan" av Marie Lu
Mest för att jag gillar att avsluta serier och för att det här faktiskt är avslutningen på en serie. Men också för att det är en rätt så bra serie, med intressanta karaktärer och andra unika inslag. Ska helt klart läsas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)