fredag 1 juli 2016

Läst i juni

Antal böcker: 8 st
"Ceremonin" av Kiera Cass
"Den tredje rösten" av Cilla & Rolf Börjlind
"Hemsökta" av Magnus Nordin
"Utvald" av Ally Condie
"Vilse" av Karina Berg Johansson
"I solstormens spår" av James Dashner
"Glastronen" av Sarah J. Maas
"Girl Online" av Zoe Zugg

Antal sidor: 2727 st
Antal sidor/dag (genomsnitt): 90,9 st

Kommentar: Herregud så mycket jag har läst! Halva året har gått, och jag är läst precis hälften av mitt mål på 60 böcker. Kanske kan jag ändå klara det. Och nytt sidrekord! Var ett tag sedan jag läst så här mycket..! Den här månaden har jag läst många superbra, och flera mindre bra, böcker. Många olika genrer, och många intryck och flera nya författare! Nöjd!


Bäst  - "Minst bra":

1. Ceremonin av Kiera Cass
2. Glastronen av Sarah J. Maas
3. I solstormens spår av James Dashner
4. Utvald av Ally Condie
5. Girl Online av Zoe Zugg
6. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind
7. Vilse av Karina Berg Johansson
8. Hemsökta av Magnus Nordin

Mest...
Överraskande: Glastronen
Sorglig: Ingen egentligen, men jag får säga I solstormens spår 
Spännande: Glastronen, I solstormens spår

Bästa...
Karaktär(er): America & Maxon - Ceremonin, Celaena, Chaol & Dorian - Glastronen
Titel: Den tredje rösten
Citat: Mina topp-två böcker har båda många bra citat. T ex dessa:

Ceremonin:


Glastronen: 
"We each survive in our own way"
"Second place is just a nice title for first loser"

Annat: -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)