söndag 5 juni 2016

Läst i maj

Antal böcker: 6 st
"Fallna änglars stad" av Cassandra Clare
"Ljug för mig" av Becca Fitzpatrick
"Rekviem" av Lauren Oliver
"I ljusets makt" av Leigh bardugo
"Fallen ängel" av Becca Fitzpatrick
"En annan" av David Levithan

Antal sidor: 2161 st
Antal sidor/dag (ca, genomsnitt): 70 st

Kommentar: En riktigt bra läsmånad! Förra året var det maj jag läste lite i och april mycket i. Nu blev det tvärtom. Oklart varför. Jag har inte direkt haft mycket tid... Med prao har det blivit sena dagar och inte så mycket tid över. Jaja! Och så många bra böcker! Men ingen fullpoängare...



Bäst  - "Minst bra":

1. Ljug för mig av Becca Fitzpatrick
2. I ljusets makt av Leigh Bardugo
3. Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
4. Fallna änglars stad av Cassandra Clare
5. En annan av David Levithan
6. Rekviem av Lauren Oliver

Mest...
Överraskande: I ljusets makt
Sorglig: En annan
Spännande: I ljusets makt, Fallen ängel

Favorit...
Karaktär(er): Chet - Ljug för mig, Julian - Rekviem
Titel: I ljusets makt
Citat: Finns många bra i alla topp tre-böcker på min lista. T ex från I ljusets makt: "The problem with wanting is that it makes us weak".

Annat: -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)