lördag 27 februari 2016

Lov

Nu har även jag fått sportlov. Eller ja, om man ska vara noga så börjar väl inte lovet på måndag egentligen, utan nu är det bara helg. Men jag börjar mitt lov nu, idag. Jag har precis färdigställt den sista inlämningsuppgiften och igår gjorde jag även klart en annan uppgift. Så nu är jag helt fri från skola. Eller, nja. För på torsdag veckan efter lovet har vi prov i spanska, så jag måste nog plugga lite till det. Jag känner att jag har bra koll, men det är alltid bra att repetera. Det är ett ganska stort, och muntligt prov, dessutom. Det ska nog gå bra ändå.

Så nu när det är lov ska jag göra mest ingenting. Jag måste ta ikapp några (4) bokrecensioner som ska skrivas, och annars har vi inga särskilda planer. Ganska skönt, faktiskt. Och, just det, på måndag måste jag göra lite mer skolarbete. Det är en film som ska spelas in och vara klar efter lovet och det är enda tillfället alla i gruppen kan.

Men annars är det alltså lov på heltid för mig nu!

Ha det bra nu, vare sig ni redan har haft lov eller också fått det nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)