fredag 29 januari 2016

Jag vet inte vad som hände...

...men av någon anledning försvann jag i ungefär en vecka och innan dess var aktiviteten här på bloggen inte så bra heller. Det fanns en tid när skolan precis börjat som allt rullade på, men sedan kom verkligheten ikapp. Det innebar inlämningsuppgifter och en enormt stor uppsats. "Tänk på att inte ta det lugnt för att det är mycket tid, all tid kommer behövas". Så sa lärarna, men de senaste helgerna har jag tillbringat skrivandes och letandes efter fakta. Från början var det roligt, men det blev lite för mycket och stressigt. Nu har jag även ägnat ännu en fredagskväll åt att skriva och idag ska man dessutom vara färdig, vilket jag dock lyckats med! Sedan har vi även en redovisning i samband med uppsatsen, som hux flux ska vara färdig på måndag.

Det är dock något lugnare nu när den största bördan har lättat, men det är fortfarande mycket. Åttan ska visst vara det värsta året. Först trodde jag inte riktigt på det, men nu alltså. Helt klart mycket skolarbeten. Med det sagt hoppas jag kunna vara mer aktiv här och just nu har jag faktiskt tre nära färdiga inlägg som förhoppningsvis publiceras snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)