söndag 13 december 2015

Tredje advent

Natten går tunga fjät, runt gård och stuva... 

Lucia, idag och runt lunch kom jag och familjen hem från Gävle, dit vi åkte igår förmiddag, för att äta julbord tillsammans med farfar, som bor där. Det var en ganska mysig resa och det var något kallare där, men ingen snö. Tyvärr. Jag önskar bara att det ska vara snö på min födelsedag, den 17:e, men det kommer nog inte bli så. Det är verkligen konstigt och trist att nu i närmare mitten av december har vi ingen snö. Om 11 dagar är det julafton och idag är det tredje advent. Det är allt en konstig värld vi lever i...

Nu vet jag inte vad mer jag ska skriva. Det här är ett ganska konstigt inlägg, men det kändes ännu konstigare att inte skriva det, eftersom att jag har gjort ett inlägg för första och andra advent. Så om en vecka blir det ett till sådant här konstigt inlägg.

Tack så länge, så hörs vi med en bokrecension på tisdag, förhoppningsvis.

Uppdatering: Ungefär, precis, exakt när jag postade inlägget kom den första riktiga snön, som faktiskt stannat. Med den kom också lite kallare temperatur, sedan lite varmare, vilket resulterade i ett väglag halt som bara den. Det var inte vad jag önskade. Men, men. Man kan ju inte få allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)