torsdag 19 november 2015

Jaha, då var det över.

Tills vidare. Jag har inte gett upp hoppet om en novell, film eller något annat än. Oj, märker nu att jag
inte ens skrivit vad jag pratar om. Tänkte att ni kanske la ihop ett och två. Premiärdatum för Mockingjay part two igår och bilden. Ja, jag pratar alltså om Hungerspelen som nu är helt slut.

Tre år senare och på mindre än tre timmar har allt bara tagit slut. 2012 läste jag första boken och blev förälskad. Sedan läste jag de andra böckerna också och såg därefter filmen. När andra filmen hade premiär såg jag den också. Förra året var jag på premiären mitt i natten av Mockingjay part one. Därefter försvann Hungerspelen i mängden och Divergent hamnade högst på listan. Jag hade tydligen tröttnat på serien. 

Nu i höst läste vi första boken i serien i skolan och jag blev arg på mig själv för att jag fått för mig att jag hade tröttnat på serien. Jag blev mer förälskad än någonsin och såg om filmerna. Därefter fortsatte jag "Operation omläsning". Sedan såg jag om de två första igen och den första igen. Och idag har jag sett den avslutande filmen på den nya Filmstaden Scandinavia i Solna. Och innan det läste jag också ut Revolt

Så nu är det faktiskt helt över. Åtminstone med överraskningar, men jag kan lova att jag kommer läsa om böckerna minst en gång i livet och se om filmerna minst tre gånger. Så helt över är det faktiskt inte. Och jag läste dessutom någonstans att filmskaparna ser över möjligheterna att göra en till film och det är vad jag håller fast i just nu. Om bara Suzanne Collins kunde skriva en novell eller något...

Jag kommer antagligen recensera Catching fire (som jag inte hunnit med än...) imorgon och därefter Revolt. Och sedan blir det en recension på den här filmen. Men jag kan redan nu säga att det var en fantastisk upplevelse. Jag blev riktigt imponerad av filmen.

Efteråt stannade jag kvar i säkert 5 minuter. Det låter kort, men det var långt i en tom salong med folk som väntade utanför på att få städa. Jag ville se om det stod något speciellt om Philip Seymour Hoffman, som spelade Plutarch Heavensbee, men tyvärr gick bort i början av 2014. Förövrigt tyckte jag man fick till det bra utan att ha med honom i slutet. Jag vet egentligen inte varför jag stannade, det skulle säkert inte stå något speciellare än "In memory of". Men ändå, kändes viktigt. Fast jag antar att det också var lite för att samla mig efter min gråtattack som jag stannade. Jag gick innan eftertexterna var slut och fick aldrig se något. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)