måndag 9 november 2015

Feeling of Mockingjay

Nu är det bara 9 dagar kvar till premiären av Mockingjay part two. Redan på torsdag har filmen smygpremiär, men dit hann jag dessvärre inte få biljetter. Jag hade inte tänkt gå på den riktiga premiären heller då den börjar kl. 23.59 på onsdag. Förra året var jag på premiären av Mockingjay part one vid midnatt. Det var superhäftigt. Eller ja, just då var det superhäftigt. Inte när jag kom hem 3 på morgonen och fick 3 timmars sömn. Och på morgonen mådde jag inte bra alls. Jag mådde illa, fast jag var faktiskt inte särskilt trött, förvånande nog. Den dagen fick jag stanna hemma från skolan och nästa dag trodde alla att jag hade varit för trött för att gå till skolan. Pinsamt. Fast så var det inte, jag lovar.

Nu är jag i alla fall riktigt taggad för fortsättningen på den underbara filmen. Jag har sett om de tre filmerna och läst om första och andra boken och jag är på gång med sista boken också. Och nu laddar jag upp med en snygg bakgrundsbild på datorn också. Kanske lite nördigt, men så roligt. Alltså, jag har plötsligt blivit riktigt bra på att använda Photoshop och nu använder jag det hela tiden, bara för att jag kan! Observera att det inte är mina bilder, jag lånar dem bara för min egen skull!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)