söndag 15 november 2015

Böcker att se fram emot nästa år

Tro det eller ej, men det är faktiskt inte alls långt kvar på år 2015. Och därmed inte alls långt kvar till år 2016 heller. Logiskt. Jag har hittat många intressanta böcker som kommer ut i början av nästa år. Bland annat kollade jag i Modernistas vårkatalog som ni hittar här.

De intressanta böcker jag hittade är de som följer:

Den ihåliga vålnaden av Jonathan Stroud
Det här är en underhållande och spännande serie om spökjägare. Det här är tredje delen och serien heter Lockwood och CO. Böckerna passar i alla åldrar och de är roligt skrivna och samtidigt väldigt spännande och det blandas också in lite deckare.

Ljug för mig av Becca Fitzpatrick
Jag har hört talas om författarens andra böcker, men aldrig läst dem. Det har känts som att de är lite för mycket romantik, men jag vet inte riktigt. Den här boken däremot lät riktigt bra; Romantik, mystik och en lite tragisk historia. Haha! Fast den låter riktigt bra.

Förlorade själars stad av Cassandra Clare
Del fem av sex i fantasyserien The mortal instruments. Jag har inte läst fyran än, men jag ser ändå fram emot den här boken. Kanske kan jag läsa den innan jag fyller 20? Det här är en riktigt bra serie och det är kul att den fått så mycket uppmärksamhet att den ska bli tv-serie i början av nästa år.

Glastronen av Sarah J. Maas
Jag har hört talas om den här boken på engelska, men kände att jag ville vänta tills den kommer på svenska. Vilket den snart gör. Det är en fantasyserie och detta är alltså första boken.

Rosensällskapet av Marie Lu
Del två i Marie Lus nya serie Den unga eliten. Jag gillar den inte som Legend, men någonstans fascineras jag mycket av det mörka och mystiska och hotfulla som finns där. Och det är riktigt utstickande karaktärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)