torsdag 8 oktober 2015

Månadens bokutgivning: Oktober

Jag har tyvärr inte hittat många böcker jag är intresserad av att läsa som kommer ut nu i oktober. Det kan vara så att bokutgivningen över lag är mindre än normalt eftersom att många författare och förlag vill få böckerna klara till bokmässan. Några intressanta böcker har jag ändå hittat.

12-15 år:

9 oktober:

"Amulettringen" av Anette Skåhlberg

En bok om livet och sorg som låter riktigt annorlunda och intressant. Kul med en huvudperson i min ålder också. (Fanns med i inlägget om september också, men datumet verkar ha ändrats...)


Unga vuxna:

9 oktober:

"Jag var här" av Gayle Forman
En fin roman om den största sorgen och att få veta om att allt man visste var så lite av sanningen. Låter riktigt sorglig, men också lite spännande och som om det kanske döljer sig lite hopp någonstans. (Var också med i inlägget om semtember, datumet måste ha ändrats här också...)

Det blev som sagt inte så många böcker av intresse i den här månadens bokutgivning, men jag har ändå många böcker som ska läsas. Jag brukar ändå nästan aldrig läsa böckerna när de precis kommit ut, då jag lånar de flesta böckerna på bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)