tisdag 13 oktober 2015

Katnissfläta, fanfiction, läsningen just nu mm

Ibland får jag lite idéer om att jag ska klara av något bara sådär. Som en eftermiddag då jag satt och försökte lära mig att rita fina ögon. Det gick inte bra.

Nu för ett tag sedan fick jag ett litet ryck och började träna på en massa olika flätor, vilket inte gick så bra från början, men efter ett tag så... I alla fall så kom jag att tänka på Katniss Everdeens fläta när jag insåg att jag faktiskt kunde göra utbakade flätor. Så nu kämpar jag av och till med att få till den. Det är dock inte det lättaste att få den slarvig, men ändå snygg. Det närmaste jag kommit är ändå hyfsat nära, men nja. Jag har i alla fall bestämt för att klara det. 

Jag beundrar verkligen Katniss, hon är en så häftig karaktär. Hon har så många olika sidor och är bara helt underbar, även när hon anstränger sig för motsatsen... Så ja, jag är väl lite nördig gällande det här, men det är ju så mysigt att få vara lite fangirlig.


Apropå fangirling så har jag precis läst ut Rainbow Rowells "Fangirl" och jag blev verkligen positivt överraskad. Jag trodde att det skulle bli trist med fanfiction och allt, men icke då. Tvärtom har den här boken gjort mig något intresserad av fanfiction. Att läsa den här boken har öppnat upp en helt ny värld för mig och det är roligt. Dock blev jag nästan lite ledsen när jag sökte och insåg att Simon Snow bara är en fiktiv bokserie... Hade varit kul att läsa, men extra häftigt att Rowell har skrivit som en hel bok inuti boken... Vilket jobb alltså.

Jag har också hunnit läsa ut Hungerspelen för andra gången. Vi läser den i skolan och i och med det tänker jag passa på att läsa om hela serien, det var ändå 2-3 år sedan. Jag kommer definitivt recensera boken senare, för det har jag inte gjort och jag anser att det är en bokserie som definitivt ska finnas på min blogg!

Nej, nu ska jag återgå till mina flätor. Eller inte, ska snarare göra lite nyttiga saker. Det lät bara bra, som för att "knyta ihop säcken". När jag har lärt mig den här flätan står Primrose fläta på tur. Lite mer utmaning där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)