måndag 10 augusti 2015

Snart kommer... #5

Nu närmar sig hösten och då kommer det ut många nya böcker. Jag gjorde ett sådant här inlägg i början av sommaren där jag hade med några böcker som kommer ut i höst, men nu tar jag helt enkelt med några andra jag hittat som låter intressanta. 

"Släppa taget" av Katarina von Bredow

Utkommer nu i augusti om ungefär 1 vecka. Låter bra och lite annorlunda och kanske passar mig bättre än vissa andra av författarens böcker. 

"Skuggsommar" av Mia Öström

Utkommer i september och låter som en bok med mysig sommarkänsla blandat med lite obehagliga och läskiga saker. Det låter väl trevligt, om inte spännande. 

"Fripassageraren" av Christina Wahldén

Utkommer i september och låter riktigt spännande då författaren för första gång skriver i en annan genre, som jag inte läst mycket av. Antingen blir det super, eller så blir det inte det. Senare ska det komma ut en andra liknande bok också.

"Mornitologen" av Johanna Thydell

Utkommer i oktober och låter lite rolig, men kanske ändå inte riktigt min typ av bok. Jag gillade dock I taket lyser stjärnorna, men den här är nog väldigt annorlunda. 

"Komma fram" av Rainbow Rowell
Utkommer i oktober och låter riktigt rolig och annorlunda. Jag känner också att det är dags att läsa något av den författaren som nämns så mycket för sina fantastiska böcker. 

"Maze runner: The scorch trials"

Har premiär på bio i Sverige 16 september. Filmatiseringen av James Dashners bok. Jag vill gärna se den, men det är tyvärr inte omöjligt att åldersgränsen blir 15 år... Jag läste boken för ett tag sedan och gillade den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)