lördag 29 augusti 2015

En välbehövlig paus

Nu har den första skolveckan för min del gått och gud vad trött jag är nu. Det har inte varit någon speciellt ansträngande vecka, men bara att gå upp 6 på morgonen har gjort mig riktigt utmattad. Då hade jag ändå sovmorgon till halv tio igår... Vi har ännu inte fått några läxor, bara några småsaker som ska bli klara. Det är skönt. Vi har i år ett riktigt tufft schema med tidigare morgnar och sena eftermiddagar, vilket har gjort min tid för läsning i det närmaste obefintlig. Jag hoppas kunna läsa lite mer nu i helgen och så har jag även tänkt mig att jag jag ska skriva en recension på Tredje principen, som jag trots allt hann läsa ut här mitt i allt.

Just nu har jag ungefär noll inspiration till blogginlägg. Det blir ofta så och tiden går till viktigare saker, men om någon har några bra idéer så skriv en kommentar. Nu blir det riktigt skönt med en helgs paus med sovmorgnar. Fast ändå vaknade jag sorgligt nog 7 i morse... Jag har aldrig varit bra på det här med att sova.

Just nu försöker jag att blogga varannan dag, men det kan hända att det blir två dagars mellanrum ibland. Jag vill inte låta bloggen stå tom så länge, så då känns det bättre att publicera inlägg med några dagars paus än att blogga intensivt och sedan ha bloggen tyst en längre tid.

Förresten, nu verkar det som att sommaren faktiskt är slut på riktigt. Det har börjat bli riktigt blåsigt och är inte lika varmt som tidigare. Kallt på morgon och kväll är det också. Trist att sommaren är slut, men det finns positiva sidor också. Kanske kan dåligt väder ge mig mer tid till läsning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)