måndag 20 juli 2015

Smycken från böcker

Förlåt för en lite konstig rubrik, men jag kom helt ärligt inte på någon bättre. Idag, i brist på idéer till intressanta blogginlägg tänkte jag göra ett lite konstigt inlägg. Jag tänkte nämligen visa upp fyra smycken jag har som "kommer från" olika bokserier. Ni kanske kan gissa ungefär vad det rör sig om...


Först och främst är det ett halsband från Divergent med de tre fåglarna Tris har tauerade vid nyckelbenet. Det önskade jag mig i födelsedagspresent förra året. Halsbandet finns på Science fiction-bokhandeln, (sfbok.se), som verkligen är en drömsida för alla som är något slags fan av olika filmer och bokserier. De har massa olika prylar från serier. 

Sedan har jag den klassiska härmskrikan från Hungerspelen i form av en halsbandsberlock. Jag har också ett armband med en pilbåge och härmskrikan på. De fick jag för kanske två år sedan i födelsedagspresent då jag var en stor Hungerspelen-älskare, vilket jag inte riktigt är längre. 

Sist har jag två berlocker i form av Dobby och Hedvig från Harry Potter. Historien bakom är helt enkelt att jag köpte dem när jag var på The making of Harry Potter i England. Egentligen skulle man ha dem på ett speciellt armband, men jag tyckte inte om det så mycket, så jag köpte bara berlockerna. Jag har dem just nu på en kedja som halsband, men jag funderar på att göra örhängen av dem. Vi får se...

Jag tycker verkligen att det är kul att ha sådana här saker och det visar ju verkligen hur stora dessa bokserier är. Dessvärre tror jag att deras storhet beror mycket på att de har blivit film och då har många fått upp ögonen för dem. Det här är dock smycken jag sällan använder, men Harry Potter-halsbandet hade jag faktiskt på mig så sent som förra veckan. Man känner sig faktiskt lite stolt när man skylter med smyckena som kommer från dessa fantastiska bokserier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)