torsdag 2 juli 2015

Månadssammanfattning: Juni 2015

Antal böcker: 7 st
"Enklav" av Ann Aguirre
"Lex bok" av Sara Kadefors
"Maze runner: I vansinnets öken" av James Dashner
"Outtalat" av Sarah Rees Brennan
"Kanske är det allt du behöver veta" av E. Lockhart
"Vit som snö" av Salla Simukka
"Himlen börjar här" av Jandy Nelson

Kommentar: Många fler jämfört med maj och dessutom var det flera nya favoritböcker med också. Flera böcker överraskade mig också mycket och alla var väldigt unika, annorlunda och intressanta. Och sidorna tror jag blev ett nytt rekord. Det var väldigt svårt att säga vilken bok som var bäst, alla var i hög klass.

Antal sidor: 1998 st

Bäst  - "Minst bra":

1. Outtalat av Sarah Rees Brennan
2. Himlen börjar här av Jandy Nelson
3. Maze runner: I vansinnets öken av James Dashner
4. Lex bok av Sara Kadefors
5. Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
6. Vit som snö Salla Simukka
7. Enklav av Ann Aguirre

Mest...
Överraskande: Lex bok av Sara Kadefors, Outtalat av Sarah Rees Brennan
Sorglig: Himlen börjar här av Jandy Nelson, Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
Spännande: Outtalat av Sarah Rees Brennan

Favorit...
Karaktär(er): Kami, Angela, Ash och Jared - Outtalat, Lennie - Himlen börjar här, Lex - Lex bok
Titel: Himlen börjar här, Kanske är det allt behöver veta
Citat: Det fanns många sorgliga och fina citat i Himlen börjar här och många roliga citat i Outtalat. Jag valde några av flera bra citat här.


Angela kastade en blick på Kami innan hon återgick till sitt blänga-på-Jared-maraton. 
”Jared tänker jag inte kalla dig”, sa hon bestämt. ”Det blir för konstigt. Jag kallar dig för Carl istället.”
Jared rynkade på pannan. ”Men jag vill inte bli kallad för Carl.”
”Intressant invändning, Carl”, svarade Angela och sken upp. 

” ”Kami, det här är min mamma”, fortsatte Ash dämpat. ”Kom, så går vi och ser oss omkring lite i trädgården”, sa han sedan och föste henne därifrån, fortfarande med handen på hennes rygg.
”Trädgårdsskötsel är något som fascinerar mig”, sa Kami allvarligt. ”Berätta om växtgödning, Ash.”
”Jag vet inte, vi har ju inte känt varandra så länge och det känns som ett lite vågat samtalsämne”, svarade Ash. 
-Outtalat 

That's a misconception, Lennie. The sky is everywhere, it begins at your feet. 

-Himlen börjar här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)