söndag 31 maj 2015

Ny header

Idag färdigställde jag en ny header till bloggen som jag gjort den här veckan. Jag blev riktigt nöjd med den och det känns som att jag har börjat förstå photoshop nu. Dock så blev jag inte klok på hur jag skulle få bakgrunden genomskinlig. När jag gjorde headern i photoshop valde jag genomskinlig bakgrund, men när jag sedan sparade den som en jpg-fil blev bakgrunden vit.

Tillslut lyckades jag ändå hitta lösningen till hur jag skulle få headern genomskinlig. Spara som png inte jpg, hallå? Det fattar ju vem som helst. Inte... Ja, inte jag i alla fall. Nu är åtminstone min header klar, men vi får väl se om jag gör någon ändring med färger eller något senare. Jag tycker i alla fall att headern blev bra och den blev ganska somrig utan att vara för somrig!

Gammal:

Ny:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)