fredag 1 maj 2015

Månadsammanfattning: April 2015

Antal böcker: 6 st
"Lockwood & CO: Den viskande dödskallen" av Jonathan Stroud
"Jag ger dig solen" av Jandy Nelson
"Den unga eliten" av Marie Lu
"Tid att dö" av Anne Cassidy
"Spring så fort du kan" av Sofia Nordin
"Hemligheternas hus: Vindhäxans hämnd"  av Chris Columbus & Deb Vizzini

Kommentar: Många och väldigt bra böcker! I början av månaden läste jag inte alls mycket, men i slutet så blev det en del böcker... De två sista läste jag som e-bok, vilket jag inte har gjort mycket alls tidigare. Sidantalet blev ett nytt rekord och jag förvånad, för det var inte inte så många böcker. Dock så var alla utom en på över 300 sidor och två över 400 så det kan ju vara en förklaring.

Antal sidor: 2135 st (!)

Bäst  - "Minst bra":

1. Jag ger dig solen av Jandy Nelson
2. Lockwood & CO: Den viskande dödskallen av Jonathan stroud
3. Den unga eliten av Marie Lu
4. Tid att dö av Anne Cassidy
5. Hemligheternas hus: Vindhäxans hämnd av Chris Columbus & Deb Vizzini
6. Spring så fort du kan av Sofia Nordin

Mest...
Överraskande: Tid att dö av Anne Cassidy
Sorglig: Jag ger dig solen av Jandy Nelson
Spännande: Hemligheternas hus: Vindhäxans hämnd av Chris Columbus & Deb Vizzini, Lcokwood & CO: Den viskande dödskallen av Jonathan Stroud

Favorit...
Karaktär: Jude - Jag ger dig solen, Enzo - Den unga eliten
Titel: Jag ger dig solen
Citat: Svårt, men det fanns massor av olika citatliknande "saker" i Jag ger dig solen. Jag kommer inte på något speciellt, men där fanns det som sagt vääldigt många.

Som ni som läst tidigare månadssammanfattningar här kanske lade märke till så lade jag till "Favorittitel", för jag tycker att det här med titlar och hur de fångar ens intresse är ganska intressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)