måndag 27 april 2015

Week 29 – A book everyone hated but you liked

Ja, det är klart att jag inte är den enda i hela världen som gillat en bok som alla andra hatat. Och dessutom är ju hata ett väldigt starkt uttryck och så dålig boksmak har jag faktiskt inte..! :D Lyckligtvis råkar jag faktiskt ändå ha ett ganska bra svar på denna veckas "30 days":


Den här boken läste vi som ett arbete på svenskan i skolan. Alla höll hela tiden på och klagade på hur tråkig och dålig och konstig den var, men jag förstod faktiskt inte vad felet var. Jag tyckte att boken var bra, men kanske inte bland det bästa jag läst. Dock så tycker jag att vissa karaktärer var lite konstiga och kunde göra lite konstiga saker ibland, men boken var också väldigt bra, för den innehöll mycket känslor. 

Jag vet ju egentligen inte om alla verkligen hatade boken så mycket som de faktiskt sa, för alla vet väl att det inte är direkt "statushöjande" att gilla att läsa böcker och speciellt inte att gilla ett skolarbete. Så ja, jag tror att fler faktiskt inte hatade boken, för det kröp även fram lite smått i en gruppdiskussion...

Så ja, jag tycker alltså att den här boken var bra, medan många i min klass (sa åtminstone) inte gjorde det. Så klart var det några som gillade den, men de flesta ansåg att den bara var konstig och dålig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)