fredag 3 april 2015

Månadssammanfattning: Mars 2015

Antal böcker: 4 st
"Isbarnen" av Camilla Lagerqvist
"Blandband" av Steven Camden
"Huset mittemot" av Alex Haridi

Kommentar: Den här månaden har jag inte hunnit läsa mycket alls, för det har varit mycket i skolan. Vi får hoppas att jag hinner läsa mer nu när jag har påsklov.

Antal sidor: 1247 st

Bäst  - "Minst bra":

1. Maze runner: I dödens labyrint av James Dasner
2. Isbarnen av Camilla Lagerqvist
3. Blandband av Steven Camden
4. Huset mittemot av Alex Haridi

Mest...
Överraskande: Blandband av Steven Camden
Sorglig: Huset mittemot av Alex Haridi
Spännande: Maze runner: I dödens labyrint av James Dashner

Favorit...
Karaktär: Tomas - Maze runner: I dödens labyrint
Citat: Huset mittemot av Alex Haridi

"Den nittonde oktober 1992 cyklade Jonathan Andersson hem från skolan. Han åt sitt mellanmål och gjorde sina läxor. Sedan gick han upp på vinden och hängde sig. Han var bara tretton år gammal."

Det här citatet tycker jag är väldigt skrämmande och det känns så overkligt när det är skrivet som det är. Jag vet egentligen inte varför jag "tyckte om" det, men jag fastnade åtminstone för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)