måndag 23 mars 2015

Week 24 – A book that you wish more people would’ve read

Just nu kan jag inte komma på någon bok som passar helt bra in på beskrivningen. Självklart har jag väl någon gång känt att en bok varit så bra, men att den fått för lite uppmärksamhet. Jag kommer dock inte på när och vilken bok jag läste när den tanken ploppade upp.

Eftersom att jag tycker det är lite tråkigt att lämna en fråga obesvarad så har jag här ändå ett lite halvdant svar. Och det är Divergent. Eh, ja, precis. Jag vet att Divergent är en väldigt populär bok just nu. Det är många som läst den, men också många som inte läst den. Många som inte gillar fantasy och sci-fi väljer att inte ens testa den här boken. Det tog lång tid innan även jag plockade upp den, för jag trodde att den skulle vara jobbig och seg. Men alltså, gud vad jag ångrar mig att jag inte läste den tidigare. Divergent är så mycket mer än en sci-fi-bok. Många tycker nog att den verkar för svår att läsa och att den ska vara tråkig, men så är det verkligen inte.

Så, du som gillar att läsa, men inte gillar sci-fi. Läs den här boken ändå!
Och du som inte gillar att läsa, men gillar sci-fi. Läs även du den här boken!

Du kommer inte bli besviken. Och en sak som är bra med Divergent är att det finns tre fortsättningar (Insurgent, Allegiant och Four). Då behöver du inte sörja att du läst klart boken, förrän du har läst ut alla böckerna i serien. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)