måndag 9 mars 2015

Week 22 – Favorite book you own

Ja, alltså, det är något med de här 30 days-inläggen. Jag har tidigare sagt att jag ska göra dem på söndagar, men jag hinner nästan aldrig. Jag vet egentligen inte varför, men något är det. Jag antar att det är för att det är så mycket man ska hinna med på söndagar innan skolan börjar igen. Då blir inte mycket tid över för annat än läxor och att packa väskor. Därför har jag valt att istället göra inläggen på måndager, med start idag.

Dagens "fråga" har jag för en gångs skull ett bra svar på. Jag äger inte särskilt många böcker, men jag har faktiskt sätt till att köpa mina favoritböcker. Tyvärr är det ju inte bara en bok, men jag har ändå två klara favoriter. Det är Divergent och Förr eller senare exploderar jag. Efter en del tänkande måste jag nog ändå säga att Divergent blir svaret på dagens fråga, för den är riktigt bra och mer min typ av bok än Förr eller senare exploderar jag. Divergent är väldigt annorlunda och bra. Här är min recension på den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)