måndag 6 oktober 2014

Week 06 – A book that makes you sad

En bok som är väldigt sorglig som jag grät flera gånger i är "Förr eller senare exploderar jag" av Johan Green. Den var grymt sorglig, men också väldigt bra. Jag blev ledsen lite då och då i den, men många gånger blev jag också väldigt glad. Boken har ju som de flesta känner till filmatiserats och jag har inte sätt filmen än. Men jag vill jättegärna se den, så jag ska nog köpa den snart.

En annan sorglig bok är "Jag saknar dig, jag saknar dig" av Peter Pohl. Det var väldigt länge sedan jag läste den, men jag minst att jag tycker att den var väldigt sorglig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)