onsdag 24 september 2014

Utflykt med skolan

Idag har jag och klassen, eller snarare "Idrottsprofilen" varit på utflykt. Idrottsprofilen kan man gå på från åk 6-8 på min skola. Då får man två timmar extra idrott i veckan och man får också testa på en massa nya sporter och följa med på roliga utflykter.

Idag var åk 7-8 på utflykt till ett ställe med höghöjdsbanor. Man fick välja om man ville gå en bana som var mellan 5-11 meter hög eller en som var mellan 16-18 meter hög. Jag valde den höga, för jag ville utmana mig själv, och så är jag inte rädd för höjder och tycker att det är väldigt roligt med höghöjdsbanor. Det gick väldigt bra och det var väldigt roligt att gå banan, men en av aktiviteterna var ganska svår. I slutet så skulle man stå på en plattfrom och sedan bara ta ett steg ut & sedan blev man nervirad. Vi hade dock en väldig otur med vädret, för det var kallt och regnade en hel del, så det var inte så kul att hålla i alla blöta rep och leriga handtag. Sedan blev det också mycket vänta, men så är det ju. Men annars var det en superbra dag!

Jag tyckte som sagt inte att bana var så läskig, så när jag stod på en av plattformarna tog jag upp mobilen och tog lite bilder (:D). 

Här har jag lite bilder från banan:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)