torsdag 4 september 2014

Omröstningen avslutad

Hej,
nu har jag avslutat omröstningen och "Rodrick rules" och "Allt och lite till", fick lika många röster, så jag kommer att recensera dom båda inom kort. Jag tror att det kommer upp en recension ikväll.

Apropå recensioner, så har jag märkt att det är ganska svårt att ge en bok ett betyg på en femgradig skala. Ibland, om man ger en fyra, känns det för mycket, men ger man en trea, känns det för lite. Så därför tänker jag börja med tiogradig skala istället. Då är det inte lika stor skillnad på 7 och 8 stjärnor tex, och det blir lite lättare att ge ett betyg som inte är för högt, men inte heller för lågt. Jag kommer att ändra betyget i dom recensioner jag redan har gjort, men som tur är, är det inte så många. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)