tisdag 4 juli 2017

Läst i juni

Antal böcker: 8 st
"Chloe Snows dagbok: Mitt värsta år" av Emma Chastain
"Och varje morgon blir vägen hem längre och längre" av Fredrik Backman
"Tre saker jag inte vet om dig" av Julie Buxbaum
"Ni kommer sakna mig" av Moa Herngren
"Vända världen rätt" av Jennifer Niven
"Harry Potter och Fången från Azkaban" av J. K. Rowling
"Flickan på hotellet" av Katarina Wennstam
"Minnet av vatten" av Emmi Itäranta

Antal sidor: 2552
Antal sidor/dag (genomsnitt): ca 85 st

Kommentar: Vilken fantastisk läsmånad! Jag läste nästan dubbelt så mycket som förra månaden, troligen mest tack vare att sommarlovet börjat. Det har varit stor variation på böckerna - många riktigt bra, några mindre bra, lite fantasy, lite contemporary. En riktigt härlig mix, helt enkelt!

Bäst  - "Minst bra":

1. Tre saker jag inte vet om dig av Julie Buxbaum
2. Harry Potter och Fången från Azkaban av J. K. Rowling
3. Flickan på hotellet av Katarina Wennstam
4. Chloe Snows dagbok: Mitt värsta år av Emma Chastain
5. Och varje morgon blir vägen hem längre och längre av Fredrik Backman
6. Minnet av vatten av Emmi Itäranta
7. Vända världen rätt av Jennifer Niven
8. Ni kommer sakna mig av Moa Herngren

Mest...
Överraskande: Flickan på hotellet
Sorglig: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre
Spännande: Tre saker jag inte vet om dig

Bästa...

Karaktär(er):
Jessie och Ethan - Tre saker jag inte vet om dig, Harry, Ron och Hermione - Harry Potter och Fången från Azkaban

Titel: Och varje morgon blir vägen hem längre och längre
Citat: Från Tre saker jag inte vet om dig

"
Just because you're strong doesn't mean you shouldn't ask for help sometimes. Remember that."

Annat: -


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)