fredag 24 februari 2017

Bokutgivning mars och april

För ett tag sedan skrev jag om en hel del böcker som utkommer i sommar, men mer intressant just nu är ju de böcker som kommer nu i vår. Därför delar jag i dag med mig av en hel hög med böcker som kommer i mars och april och som jag är sugen på att läsa. Klicka som vanligt på titlarna för att få mer information om böckerna!

10 mars:
"Den sista stjärnan" av Rick Yancey
Den avslutande delen i Den femte vågen, som ju började så himla bra. Andra boken var tyvärr inte alls lika bra, utan mest konstig och svår att förstå. Så jag är ganska tveksam till seriens avslutning, men samtidigt så vill jag ju veta hur allt ska gå, och jag hoppas verkligen att boken är lika bra som Den femte vågen. Läsas ska den dock!

21 mars:
"Tre saker jag inte vet om dig" av Julie Buxbaum
Den här boken verkar så himla speciell. Det lär bli riktigt bra och härlig läsning! Den känns både djup, rolig, sorglig och spännande, och låter riktigt unik, vilket alltid är uppskattat!

24 mars:
"Den mörkaste delen av skogen" av Holly Black
Omslaget är ju så himla fint och unikt och det gör att boken verkar riktigt bra. Den känns riktigt speciell och det verkar vara lite av en blandning mellan saga och verklighet, och jag tror att den kombinationen kan vara riktigt bra.

"Tappa greppet" av Katarina von Bredow
Det är en fristående fortsättning på Släppa taget, som var riktigt bra. Den stack ut så mycket i sin genre, för den var varken för tung och djup eller för lättläst. Dessutom älskade jag verkligen relationerna och karaktärerna i allmänhet, så jag längtar självklart tillbaka! 


15 april:
"Minnen av vatten" av Emmi Itäranta

Den här boken låter verkligen intressant. Jag läser inte lika mycket dystopier numera, för helt ärligt tröttnar man lite... Men den här låter riktigt unik och som att den kan vara mycket mer en en vanlig dystopi, så jag är riktigt sugen på denna!

21 april:
"De förlorade" av Henrik Fexeus
Åh vad härligt det här låter! Två historier som binds samman, och så lite övernaturliga inslag... Boken låter dock lite läskig och obehaglig, så vi får se om jag vågar mig på den... Känns som att den kan bli väldigt äkta, trots övernaturliga inslag.

26 april:

"Chloe Snows dagbok - Mitt värsta år" av Emma Chastain
Amerikanskt, high school och dagbok! Det är en kombination jag tror starkt på, och det finns nog en hel del glädje i den dessutom. Helt enkelt en riktigt härlig bok som jag är riktigt sugen på! 


"Eldmärkt" av Sabaa Tahir
Jag har inte ens läst Askfödd, men jag vill läsa den, om jag någon gång hittar tid för det. För det verkar vara en tung bok, samtidigt som den fått så himla fina kommentarer att jag kanske har helt fel. Jaja, jag ska ta tag i de båda böckerna.

"Lägret" av Lena Ollmark
Skräckböckerna är ju obligatoriska någon gång lite sådär ibland, och Lena Ollmark skriver riktigt bra i den genrern, så jag har höga förhoppningar. Skräckböckerna är ju riktigt bra, då de passar himla bra som mellanböcker, och ofta är de riktigt spännande ju!

"Vardagsjuridik för unga - Ta kontroll över ditt liv (innan någon annan gör det)" av Axel Af Petersens
Jag läser sällan faktaböcker, men den här känner jag mig faktiskt lite sugen på, då ämnet är riktigt intressant och även användbart, så det här är verkligen något intressant!


"Vända världen rätt" av Jennifer Niven
Det finns inte ens någon information att läsa om boken, men jag ska helt klart läsa den ändå. För det är ju Jennifer Niven! Jag fullkomligt älskade hennes Som stjärnor i natten, och tror inte att det går att bli besviken. Jag längtar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)