söndag 10 maj 2015

"30 days of books" - Klar!

Nu har jag gjort klart hela 30 days of books-utmaningen. Jag tycker att det var roligt, för jag blev inspirerad till vad jag kunde blogga om och jag började även tänka efter lite mer kring de böcker jag läser och sådär.

Men nu har jag alltså skrivit om alla 30 dagarna och då har jag inte längre något att göra... Jag har försökt att leta runt efter liknande utmaningar, men jag har inte hittat någon som jag velat göra. Jag vet ju inte riktigt vad man ska söka på... Om ni har något tips på något som liknar den här utmaningen får ni gärna kommentera så kan vi se om jag kan göra den.

Annars har jag själv fått en liten idé till vad jag ska göra. Det är något som jag kommit på själv, men det finns ju säkert redan, bara det att jag aldrig hittat den. (Det finns visst något som heter "Top ten tuesday" som är något liknande men där är frågorna ungefär som i "30 days".) I alla fall. Min lilla utmaning går ut på att man varje vecka ska "ranka" fem saker inom någonting. Det kan vara favoritförfattare, förlag mm. Jag kommer själv komma på ämnena. För att det inte ska bli för svårt behöver jag inte ranka de fem från bäst till sämst utan de skriver jag utan inbördes ordning. Jag vet inte riktigt hur många "frågor" jag ska ha, men jag tänker att man kan ju bara köra på och göra en fråga varje vecka tills man inte kommer på fler. Ibland kan det ju säkert bli så att jag inte kommer på fem stycken, men då får jag väl helt enkelt nöja mig med de jag kommer på.

Jag vet ännu inte vad jag ska kalla den här utmaningen. Har ni något bra förslag? Så länge tror jag att jag kallar den för "Five a week". Jag kommer som jag gjorde med "30 days"; jag skriver mitt "Five a week"-inlägg varje måndag.

Här är en bild jag gjort för det inlägg som alltså kommer upp i morgon:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)