söndag 1 februari 2015

Week 19 – Favorite book turned into a movie

Jag vet många bra böcker som filmatiserats och de jag tänker mest på är Hungerspelen, Divergent och The host. Som jag nämnt tidigare tycker jag inte om Hungerspelen lika mycket som förut. Min favoritbok just nu är Divergent och jag tycker även om den filmen. Jag tycker att skådespelarna passar bra till karaktärerna och det mesta som är med i boken, är även med i filmen. Det tycker jag är bra, för många gånger när en bok blir film, tas en massa delar bort. Då känns det som att man missar så mycket av berättelsen.

The host (Genom dina ögon) är också en bra bok och film. Jag läste boken får ganska länge sedan, men filmen så jag nu i början av året. Jag hade inte så mycket förväntningar på boken, men jag tyckte att den lät spännande. Från början trodde jag att det var en del i Twilight, men så var det inte. Genom dina ögon är en väldigt annorlunda och väl genomtänkt bok. Filmen var också den väldigt bra och den liknade verkligen boken. Om jag ska vara ärlig tycker jag att filmen var lika bra som boken. (Vilket är ett ganska bra betyg av en bokälskare :] ). Boken var då och då ganska seg, för den var väldigt lång och ibland kändes det som att man knappt kom framåt. När jag hade kommit till halva boken, blev den väldigt bra och då gick det verkligen inte att sluta läsa.

Så mitt svar på veckans "30 days"-inlägg, blir helt enkelt Divergent av Veronica Roth och The host av Stephenie Meyer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)