söndag 28 december 2014

Week 14 – Favorite book of your favorite writer

I förra 30 days of books-inlägget skrev jag om mina favoritförfattare och de här var dom jag nämnde:

• Veronica Roth
• Marie Lu
• Kerstin Gier
• Katarina Von Bredow
• Sarah Dessen
• John Green

De två första har bara skrivit en varsin serie med tre böcker i. (Fyra i "Divergent" med "Four"). Kerstin Gier har skrivit många böcker, men jag har bara läst två av tre delar i serien "Tidlös kärlek"/"Ädelstens-trilogin".

Här är mina favoritböcker av mina favoritförfattare:
• Veronica Roth - "Divergent" Här är min recension på den.

• Marie Lu - "Champion" (Den läste jag ut för bara några dagar sedan och har inte hunnit recensera den än, men den var väldigt bra och ett bra avslut på hennes serie).

• Kerstin Gier - "Rubinröd" Här är min recension på den. (Jag har inte läst sista boken än).

• Katarina Von Bredow - "Flyga högt" Jag har inte recenserat, men jag tyckte verkligen om den och den hade en bra handling och bra karaktärer.

• Sarah Dessen - "Mycket mer än så" Den har jag inte heller recenserat, men jag gillade den mycket och jag kände igen mig mycket i den.

• John Green - "Förr eller senare exploderar jag" Recension här, finns inte så mycket att säga - en grym bok och jag skäms över att jag inte har sett filmen än...


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)