måndag 17 november 2014

Week 10 – Favorite classic book

Jag läser verkligen inte mycket klassiska böcker. Jag vet inte riktigt vad man ska räkna som en klassisk bok. Men jag läser mest nya böcker. (Något säger mig att klassiska böcker oftast är lite äldre). Men jag tror åtminstone att jag har läst några klassiker och här är dem (som jag kommer på nu):

• Tordyveln flyger i skymmningen av Maria Gripe
• Agnes Cecilia: En sällsam historia av Maria Gripe
• Anne franks dagbok

Det var ganska längesedan jag läste de här böckerna, så jag minns inte riktigt vad jag tyckte om dem. Jag vet att jag åtminstone gillade böckerna av Maria Gripe, för jag läste flera böcker skrivna av henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)