söndag 26 oktober 2014

Week 08 – Most overrated book

Hmmm, det här blir väldigt svårt. De flesta böcker som får mycket uppmärksamhet är ju väldigt bra, och känns inte överskattade. Men när en bok för mycket uppmärksamhet, får man ju höga förväntningar på den och då kanske man sedan tycker att den är överskattad. Men jag kan faktiskt inte komma på någon överskattad bok.

Det skulle kanske vara Jellicoe road, som jag började läsa för några dagar sedan. Jag har hört att den skulle vara väldigt bra och jag vet att den fått bra betyg och mycket uppmärksamhet. Men helt ärligt, den var bara så märklig och det kändes knappt som att den handlade om något. Jag brukar nästan aldrig sluta läsa en bok, utan jag brukar läsa ut de flesta böckerna även om de är sådär, men den här boken orkade jag inte läsa ut. Jag stannande efter kanske 50 sidor, lite mer, för att den bara var konstig och inte hade så mycket handling, enligt mig. Jag hade trott att den skulle vara mer spännande än den var och jag blev ganska besviken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)