söndag 19 oktober 2014

Week 07 – Most underrated book

En underskattad bok? Hmm... Jag har verkligen ingen underskattad bok som jag kommer på just nu, men en bok som enigt mig inte fick så mycket uppmärksamhet när den var ny, är Legend av Marie Lu. Jag tror att många inte läste den för att den skulle likna Hungerspelen för mycket och då ville man inte läsa den. Men jag som inte hade fått nog av Hungerspelen plockade den direkt från hyllan när jag läste på baksidan där det stod "Om du gillade Hungerspelen, kommer du att älska Legend". Den liknade verkligen inte Hungerspelen utan var väldigt annorlunda. Om du ännu inte har läst den och gillar dystopier, borde du göra det nu!

Dock så är ju Legend inte så underskattad längre, men den fick inte så mycket uppmärksamhet när den var ny, som jag tyckte att den förtjänade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)