söndag 7 september 2014

Week 02 – A book that you’ve read more than 3 times

Jag läser i princip aldrig om böcker, för det finns så många böcker jag har på min “Att läsa”-lista, att jag helt enkelt inte hinner läsa om en bok. Jag kommer inte på någon bok jag läst flera gånger, men när jag var mindre läste jag säkert om vissa böcker någon gång, men jag tror inte att jag har läst om någon bok fler än tre gånger. Däremot brukar jag ibland läsa om favoritstycken ur Hungerspelen-trilogin ibland. Jag brukar läsa om sluten på vissa böcker, och sedan små favoritstycken jag kommer ihåg. Men annars läser jag nog aldrig om. 

Men det finns flera böcker som jag skulle kunna tänka mig att läsa om, om jag inte hade så många andra böcker att läsa, och det här är några av dem:


-Rör mig inte-trilogin av Tahereh Mafi
Jag läste dock ut den för bara någon månad sedan, men det var ett tag sedan jag läste Rör mig inte, första delen, så det skulle vara kul att läsa om den, för där är Juliette som en helt annan person.

-Legend-trilogin av Marie Lu
Jag har inte läst ut hela trilogin än, men jag har en helt annan uppfattning om personer och saker i serien nu, att det skulle vara väldigt intressant att läsa om första boken nu.

-Du glömde säga hejdå, Mycket mer än så & Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
Dom var bara så grymt bra, allt var så bra beskrivet och det kändes så verkligt och man kunde känna igen sig i många personer och situationer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du vill kommentera mitt inlägg! Notera dock att frågor om litterära analyser eller andra skolarbeten enbart besvaras via Swish. Mejla lexie.tusensidor@gmail.com för Swishnummer :)